3 dolgot tanulhatsz meg a mindfulness tanfolyamon, ami segít elengedni az aggódást

A februári előadásomban az aggódás elengedése volt a téma. A mindfulness, mint tudjuk, nem csak egy szimpla meditációs technika. A mindfulness tanfolyamokon egyfajta szemléletmódot sajátítunk el, melynek közvetlen gyakorlása a meditációk során érhető el. A mindfulness szemléletmódja döbbenetes felismeréseket hozhat az aggódással kapcsolatban. Íme egy rövid összefoglaló, hogyan segíthet a mindfulness az aggódás leküzdésében.

Tudatos jelenléttel az aggódás ellen

Ha megkérdeznél egy zen mestert, hogyan aggódj kevesebbet , valószínűleg azt válaszolná, hogy tanulmányozd és értsd meg, hogyan működik az elméd. Magyarul meditálj, mely az önismeretnek egyfajta útja.

De mit csináljon az ember, ha nincs ideje 20-30 éveket meditálni és szemlélődéssel tölteni?

EGO-val, azaz egy sajátosan működő elmével rendelkezünk, melynek legfőbb célja a túlélés. A mai világban túlélésre más kevésbé van szükség, éppen ezért a mi biztonságos, 3D-s mozikkal és üvegfalú liftekkel teletűzdelt világunkban az elme gyakran elveti a sulykot.

Miért aggódunk?

Elménk mindent optimalizálni akar. Túlélésünket az szolgálja leginkább, ha biztonságban vagyunk – és nem csak fizikai értelemben. A pénz, a hatalom, társaink elismerés mind a túlélésünket biztosítja be. Amikor társaink elfogadnak, elismernek, „menőnek” tartanak, azzal biztosítjuk a csoporton belüli erős pozíciónkat. Azaz nem taszítanak ki, nem kerülünk peremhelyzetbe. Régen, az evolúció első állomásainál a csoportból való kitaszítottság egyenlő volt a halállal.

Ezért is hajszoljuk a sikert, az elismerést, a hatalmat. Hiszen a legbiztosabb módja, hogy a „bandához tartozzunk” az, ha mi vagyunk a főnökök…

Az elme természete

Az elme tehát egy túlélőgép. Mit csinál az elme, amivel a túlélést próbálja biztosítani?

  • összehasonlít („Vajon mások menőbbek mint én? Ha nem, nyerő helyzetben vagyok!”)
  • biztonságra törekszik, nem képes elviselni a bizonytalan helyzeteket
  • bebiztosítja magát egy csoporton belül is
  • ragaszkodik, nem tud elengedni
  • mindent meg akar változtatni, semmi sem elég jó, soha nem elégedett
  • türelmetlen, ezért erőltet dolgokat (elképzeléseket, terveket)
  • a múltban és a jövőben kalandozik (hogy felkészüljön a vészhelyzetekre)
  • hajlamos a dolgok legrosszabb kimenetelét vízonálni („Nem veszi fel a gyerek a telefont. Biztos, hogy baleset érte!”)
  • nagyon hamar megun dolgokat, mindig az újdonságot keresi (ezért nem tud már örömöt találni a hétköznapokban)

Csoda, hogy ilyen elmével felszerelve folyamatosan aggódunk?

Érdekel egy kognitív szemléletű mindfulness tanfolyam? Ezen a tanfolyamon nem csak a mindfulness meditációt sajátíthatod el, hanem a kognitív pszichológia felismeréseit segítségül hívva megtanulod kezelni a szorongást, a tartós rosszkedvet,  túlhajszoltság, a kiégés vagy a visszatérő depresszió tüneteit.
Itt tudod megnézni a részleteket a tanfolyamról: https://mindfulnessitthon.hu/mindfulness-tanfolyam/

Hogyan kerüljük el az aggódást?

A kognitív szemléletű mindfulness tanfolyamon a kognitív pszichológia modern kori felismeréseit is felhasználjuk. Mi köze a pszichológiának a mindfulness meditációhoz? Nem sok, ám ha azért meditálunk, hogy „jobban legyünk”, tehát a testi és mentális egészségünk megőrzéséért vagy a stressz, a túlhajszoltság csökkentéséért, akkor nem baj, ha körülnézünk a nyugati tudományokban, hátha onnan is tanulhatunk valamit.
És láss csodát, tanulhatunk! A mindfulness meditáció kiváló önismereti út. Az elménk aggódó, negatívba hajló, katasztrofizáló természetének megismerése (tehát a rendszeres mindfulness meditáció gyakorlása és a szemlélődés) elengedhetetlen. Nem attól fogjuk megismerni az elmét, hogy a mindfulnessről olvasunk, hanem ha csináljuk. Azaz rendszeresen leülünk 10-40 percre gyakorolni.

Mit mond tehát a pszichológia az aggódásról?

KATT IDE >>>> 3 meglepő dolog, ami segít elengedni az aggódást.

 

Március 22-én mindfulness tanfolyam indul a Mammutnál. Részletek és jelentkezés itt:

Summary
Az aggódás elengedése mindfulness meditációval
Article Name
Az aggódás elengedése mindfulness meditációval
Description
3 dolgot tanulhatsz meg a mindfulness tanfolyamon, ami segít elengedni az aggódást. Rövid összefoglaló az erről szóló előadásomról.
Author
Publisher Name
mindfulnessitthon.hu
Publisher Logo

VÁRJ! Iratkozz fel és próbáld ki, milyen egy vezetett mindfulness meditáció! (3 perc)

AJÁNDÉK: 10 alkalmas e-mailes útmutató, hogy hogyan használd a mindfulnesst a hétköznapjaidban.

Sikeresen feliratkoztál! A 3 perces meditációt e-mailen kiküldtük. Ha nem találod, a SPAM mappában is nézd meg!