Állandó a rohanás, túl sok a feladat?

Stresszkezelés mindfulness meditációval

Mindfulness alapú stresszkezelés

Amikor stresszelünk, minden felgyorsul. A gondolataink cikáznak, de felgyorsul a pulzusunk, a szívverésünk és a légzésünk is. Ez az állapot KÉPTENNÉ tesz arra, hogy világosan gondolkodjunk, azaz megfontolt és bölcs válaszokat adjunk egy stresszhelyzetre (a zaklatottságon vagy a teljes bénultságon kívül).

Mi az, ami stresszt okoz?

Minden. Bármi. A közlekedés, ami bedugul, a barátaink, akik nem a megfelelő ajándékot veszik a születésnapunkra, a szeretteink, akik néha fájdalmat és csalódást okoznak, a munkahely, ahol vagy túl sok a munka, vagy túl unalmas, a saját testünk, mely néha megbetegszik és nem hajlandó többé engedelmeskedni. Nincs élet stressz nélkül.
Hogyan lehet elkerülni a stresszt?
Sehogy. Ha elkerülöd, unalmas, beszűkült életed lesz, melyben nincs kihívás, izgalom és fejlődés.

Hogyan lehet jól kezelni a stresszt?

Azonban adhatunk a stresszre olyan választ, amely nem káros. Nem húz vissza. Nem jár zaklatottsággal, nyugtalansággal, lehangolt állapottal. Tehát nem reagálunk, hanem egy olyan választ adunk a stresszre, mely megfontolt döntésen alapul.

A stimulus és a válasz között egy rövid, alig észrevehető szünet van. Ebben a szünetben hatalmunk van eldönteni, mit fogunk tenni a következő percben. Döntésünk teret és szabadságot ad, lehetőséget a fejlődésre.
Szabad fordítás Victor Frankl híres idézete alapján

A lényeg tehát fejben dől el. Nem, felejtsd el a pozitív gondolkodást. A megoldás nem az, hogy ezentúl elhatározod, mindenre nyugodt derűvel tekintesz. Nem fog menni.

Érzéseink, sőt, még a gondolataink felett sincsen hatalmunk. Ha lenne, soha, de soha, nem aggódnánk, soha nem innánk többet a kelleténél, soha nem mondanánk olyat, amit később megbánunk, soha nem gurulnánk dühbe, soha nem ragadna magával a szenvedély.
Ha tényleg urai lennénk az érzéseinknek és a gondolatainknak, akkor kivétel nélkül mindig a „helyes” dolgot tennénk, bármi is legyen az.

 

Felejtsd el a relaxációt, az agykontrollt és minden egyebet!

Nem fogod tudni mindig, minden élethelyzetben magadra kényszeríteni a nyugalmat, elengedni a haragot, nem tudsz minden helyzetből „jól kijönni”.


Sokkal életszerűbb az a megoldás, amit a mindfulness kínál.

 

Hogyan segít a mindfulness a stresszkezelésben?

Jegyezd meg ezt a mondatot jól: Elménket nem boldogságra tervezték.
Az elme egy túlélőgép. Arra tervezték, hogy problémákat oldjon meg. Hogy mindent túlagyaljon és előre felkészüljön a legrosszabbra. Aki a legrosszabbra számít, az túlél mindent.
Egy mindent kontrollálni akaró, alapvetően pesszimista elmével nagyon nehéz „jól kijönni” egy-egy stresszes helyzetből!
A tudatos jelenlét (mindfulness) gyakorlása éberré tesz. Tudni fogod, mi jár a fejedben, milyen érzéseid és gondolataid vannak. Tudni fogod azt is, mi az, ami tudat alatt visszahúz, milyen hiedelmeid, káros gondolatmintáid vannak, amik egyszerűen nem engedik meg, hogy laza és boldog legyél.

Ez a várható eredmény:

  • képes leszel ésszerű választ adni az érzelmeidre
  • rugalmasabban reagálni a kihívásokra és nehéz helyzetekre
  • türelmesebb, nyugodtabb, összeszedettebb leszel
  • tudni fogod, „honnan jönnek” a hangulataid, szokatlan gondolataid
  • kevesebbet fogsz agyalni
  • lazábban, spontánabbul reagálsz váratlan helyzetekben
  • hamarabb észreveszed, ha stresszelsz, ezáltal hamarabb is tudsz változtatni
  • elfelejted a rohanást, nem zsúfolod túl a naptárad
  • jobban fogsz tudni figyelni, kevesebbet hibázol
  • javul a memóriád
  • nyitottabban, optimistábban állsz majd hozzá a feladatokhoz
  • jobb szülő / főnök leszel
  • kevesebbet fogod magad hibáztatni
  • nő az életkedved és az energiaszinted
  • erősödik az immunrendszered
  • számos rettegett betegség kockázata csökken

Hogyan működik a mindfulness alapú stresszcsökkentés?

Vegyél részt a 8 hetes mindfulness-alapú önfejlesztő és boldogságnövelő programban! Ismerkedj meg a tudatos jelenlét eszköztárával, melyet a pozitív pszichológia módszereivel ötvöztünk!
Ismerd fel azokat az értékeket, melyekből életcélod, erőd, kitartásod születik.
Az vagy, amire figyelsz!
Fókuszálj a céljaidra és légy mindful!

Bővebb infók a 8 hetes tréniről itt: http://mindfulnessitthon.hu/mindfulness-es-terapia/

Részletek és jelentkezés itt:

Pin It on Pinterest