Alvásjavítás mindfulness technikával

Meditációval az alvászavarok ellen?

3 éve alkalmazom sikeresen a tudatos jelenlét (mindfulness) módszerét az alvásjavításban. Praxisom során számtalan ember fordult hozzám, vállalkozók, vezetők, szállodaigazgatók, nyugdíjasok, kismamák vagy óvónők is.
Az álmatlanság kiváltó oka szinte mindig egy stresszhelyzet – ebből azonban nem következik, hogy az álmatlanság hónapokig, évekig elhúzódjon.

És úgy tűnik, semmi sem segít – sem pszichoterápia, sem semmilyen relaxáció.
Vajon miért?

Az álmatlanság valódi oka

A válasz egyszerű: semmilyen általam ismert relaxációs és terápiás módszer nem foglalkozik az álmatlanság miatti szorongással. Avval az életünket meghatározó, sokszor pánikig fokozódó félelemmel, hogy „mi lesz, ha ma éjszaka sem alszom?” „Már megint csak 3 órát aludtam. Hogy fogok bemenni így dolgozni?”
Az álmatlanságot a rossz alváshigiénés szokások és maga az álmatlanságtól való félelem teszi krónikussá és tartóssá.
Létezik azonban egy technika, mellyel az alvás, álmatlanság miatti szorongás megszüntethető.

Mindfulness meditáció az alvászavarok ellen

Nem a kialvatlanság a legrosszabb. Az álmatlanságban szenvedők legnagyobb problémája a fáradtság és teljesítménycsökkenés miatti szorongás, az önbizalomvesztés („nem tudok aludni, biztos valami baj van velem”), a nagyon erőteljesen rossz hangulat. Az álmatlanságban szenvedők féltik a munkájukat, féltik a párkapcsolatukat, féltik az egészségüket.
ÉS fogalmuk sincs hogyan is lehetne az altatóról, alvást segítő gyógyszerekről leszokni.

Alvástréning 2.0

Magyarországon egyedülálló módon alkalmazom az ACT-I módszerét krónikus álmatlanság kezelésére. A tréning résztvevőinek háromnegyede jelentős javulásról számol be.

Fél-egy éve vannak alvásproblémáim – főként a munkahelyi stressz miatt. A tréning előtt közvetlenül 4-5 órát aludtam max. Most már rendszeresen 7-8 órákat alszom és a fülzúgásom sem zavar annyira. Ha felkelek éjszaka esetleg, már vissza tudok aludni könnyebben. M. Szilárd, igazgató

Köszönöm, jól vagyok, általánosságban nyugodtabb vagyok. Szoktam még ébredni hajnalban, de vissza tudok aludni. Igyekszem továbbra is gyakorolni a tréningen tanult módszereket.
Kellemes hétvégét!

J. Eszter

Az Alvástréning 2.0 egy 5 hetes alvásjavító és stresszcsökkentő program, mely 2 részből áll.

  • egy egynapos, személyes, csoportos tréningből, ahol megtanuljuk, mit tegyél és mit NE tegyél a jó alvás érdekében (azaz pontosan tisztázzuk az alváshigiéné szabályait. Hidd el, tudok benne újat mondani!)
  • a csoportos tréninget követően egy 5 hetes, otthonról végezhető, online oktatóvideók segítségével elsajátítjuk a tudatos jelenlét álmatlanság elleni módszerét. Ez nagyon más, mint a „sima” mindfulness meditáció és lényegesen különbözik minden más meditációtól is.

Részletek és jelentkezés itt:

Szeretnél több infót? Akkor kattints ide!

Pin It on Pinterest